logo
SoFY - tvorba www stránok



Aktuality
 
Rada školy pri SOU Juraja Ribaya v Bánovciach nad Bebravou

Výročná správa o činnosti Rady školy za rok 2001

Rada školy pri SOU Juraja Ribaya zasadala v roku 2001 štyri krát , a to v nasledovné dni:

1. 18. januára 2001
2. 30. marca 2001
3. 4. júla 2001
4. 10. októbra 2001

Všetky zasadnutia Rady školy sa konali v zmysle platnej legislatívy a v zmysle Štatútu Rady školy. Vždy sa ich zúčastnila nadpolovičná väčšina oprávnených členov a všetky zasadnutia boli riadne uznášaniaschopné. 
Na jednotlivých zasadnutiach sa členovia Rady školy zaoberali nasledovnými otázkami:

1. 18. januára 2001
Predmetom rokovania bolo vypracovanie Inšpekčného dotazníka ku komplexnej školskej inšpekcii , ktorú v našom SOU vykonala inšpekčná skupina z Krajského inšpekčného centra v Trenčíne vo februári 2001. Dotazník mal hodnotiaci charakter smerom ku kvalite riadenia školy a ku kvalite vzdelávania v nej. Členovia Rady školy prerokovali jednotlivé okruhy otázok v dotazníku a predseda Rady školy v príslušnom zmysle vypracoval odpovede na dotazovanú problematiku. Kópia dotazníka je archivovaná v spisoch Rady školy a je k dispozícii na nahliadnutie. S uspokojením možno v tomto bode konštatovať pozitívne hodnotenie , ktoré nášmu SOU vyslovila kontrolná inšpekčná skupina, a to vo všetkých kontrolovaných oblastiach.

2. 30. marca 2001
Predmetom rokovania boli nasledovné okruhy :
- prerokovanie výročnej správy o činnosti Rady školy za rok 2000
- informácia o počte prihlásených žiakov do nášho SOU na nadchádzajúci šk. rok 
- informácia o študijných a učebných odboroch pre ďalší šk. rok 
- kritéria pre prijímacie konanie žiakov
- prerokovanie správy o hospodárení za rok 2000

Uvedené materiály boli prerokované a vzaté na vedomie bez zásadnejších pripomienok . Členovia Rady školy s uspokojením prijali aj informáciu o počte žiakov hlásiacich sa k nám na štúdium. V danej súvislosti sa Rada školy zaoberala aj návrhom R-SOU na zaradenie nových študijných a učebných odborov do siete školy, a to študijných odborov mechanik počítačových sietí a mechanik-mechatronik a učebného odboru kuchár. Pre zaradenie uvedených odborov do siete bolo potrebné vykonať viaceré kroky, čím boli poverení riaditeľ SOU Mgr. P. Bulík a predseda Rady školy Ing. J.Antala. Rada školy vzala na vedomie aj informácia o výsledkoch hospodárenia a hospodárskej činnosti SOUs, keď sa naďalej darí udržať vyrovnaný rozpočet a zabezpečiť aj zdroje potrebné na opravy budov a zariadení a na nákup nevyhnutných prevádzkových prostriedkov a učebných pomôcok. Zo zasadnutia vyšiel názor, že je potrebné viac finančných prostriedkov venovať na učebnice, nové technické normy, a tiež materiálno-technické vybavenie učebných a študijných odborov.

3. 4. júla 2001

Predmetom tohto rokovania boli najmä:
- výchovno-vzdelávacie výsledky žiakov SOUs v uplynulom školskom roku
- prijímacie konanie pre nadchádzajúci šk. rok
- zapojenie našej školy do projektu Infovek
- zabezpečenie nadchádzajúceho šk. roka

Riaditeľ SOUs Mgr. P. Bulík predniesol členom Rady školy komplexnú štatistickú informáciu o dosiahnutých výchovno-vzdelávacích výsledkoch žiakov školy za uplynulý šk. rok. Informoval prítomných o.i. o hodnotení škôl v rámci Trenčianskeho kraja, keď naše SOUs spomedzi 28 učilíšť v kraji obsadilo na základe výsledkov vedomostných súťaží a súťaží zručností žiakov celkovo druhé miesto, len o tri body za prvým SOUe zo Starej Turej. Tým sa naša škola zaradila na špicu škôl svojho druhu v Trenčianskom kraji. Rada školy vzala predloženú informáciu na vedomie bez zásadnejších pripomienok. 
V ďalšej časti sa prítomní zaoberali stavom realizácie ďalšej učebne informatiky a dokončením rekonštrukcie žiackych sociálnych zariadení, ako aj úpravou vonkajších školských ihrísk, ako aj pripravenosťou nadchádzajúceho školského roka z hľadiska počtu žiakov, udržania zamestnanosti, ale aj materiálno-technického vybavenia jednotlivých študijných a učebných odborov.

4. 10.októbra 2002 

Na tomto rokovaní členovia Rady školy riešili najmä nábeh nového školského roka, a to z pohľadu zabezpečenia nových učebníc ,nákupu potrebných strojov a zariadení pre jednotlivé profesie, problematiku dostatočného množstva výpočtovej techniky. Prerokovali tiež požiadavky na nové študijné a učebné odbory pre školský rok 2002/2003. 
V ďalšej časti rokovania sa zaoberali stavom príprav na oslavy 50.výročia založenia SOU, organizáciou osláv, návrhom na ocenenie vybraných zamestnancov , pozvaním významných hostí a pod.

Popri uvedených otázkach prejednávaných na zasadnutiach Rady školy za prítomnosti všetkých jej členov prebiehajú priebežne konzultácie s členmi Rady školy-zamestnancami SOU prakticky pri všetkých rozhodujúcich otázkach chodu školy akými sú pracovno-právne problémy, výchovno-vzdelávacie výsledky, hospodárske úlohy, rozvojové zámery, financovanie a i.
Spoluprácu Rady školy s vedením SOU hodnotím ako obojstranne korektnú , podmienenú spoločnou snahou o úspešnú existenciu a kvalitné výsledky našej školy aj v ďalších rokoch.

18.apríla 2002 

Ing. Ján Antala
predseda Rady školy